معرفی وبلاگ
امام علی (ع): هر چيز داراي سيماست ، سيمای دين شما نماز است.( بحار الانوار، ج ,82 ص 227 )
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1184010
تعداد نوشته ها : 703
تعداد نظرات : 69
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

 

دستاوردهای 30 ساله انقلاب در کرمانشاه

بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دولت جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به این استان مهم و مرزی کرده است که به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

1 - در بخش کشاورزی هم اکنون این استان یکی از قطبهای کشاورزی کشور محسوب می شود ، به گونه ای که سالانه 4 میلیون تن محصولات کشاورزی را به بازار عرضه میکند و در بخش دامپروری نیز وجود یک میلیون و یکصد و نوزده هزار هکتار مراتع و 527 هزار هکتار جنگل سبب شده است که دامداران این استان سالانه بیش از 61 هزار تن از فرآورده های گوشتی مورد نیاز کشور را تامین کنند . طرح ساخت 17 سد در استان بعد از انقلاب و بهره برداری از سدهای مهم گاوشان در کرمانشاه، سد گیلانغرب، سد شیان در اسلام آباد و سد سلیمان شاه در سنقر و کلیایی نوید بخش تحول عمده ای در بخش کشاورزی استان و شکوفایی اقتصادی استان به ویژه در مناطق روستایی است.

2 - در بخش بازرگانی تاسیس بازارچه های متعدد مرزی از جمله شوشمی در پاوه ، شیخ صله در جوانرودو پرویزخان در قصرشیرین علاوه بر شکوفایی اقتصادی موجب شده است بازرگانان استان با صادرات سالانه به ارزش 700 میلیون دلار حضور چشمگیری در بازار کشور عراق و بخصوص اقلیم کردستان عراق داشته باشند.

3 - در بخش صنایع هم بعد از پیروزی انقلاب ساخت سه مجتمع بزرگ پتروشیمی در استان، مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت،کارخانه سیمان سامان، مجتمع نورد فولاد و نیروگاه حرارتی بیستون تنها بخشی از رشد صنعتی استان است . در حال حاضر واحدهای صنعتی استان بالغ بر 750 واحد با اشتغال 19 هزار نفر است و تصویب ساخت پالایشگاه بزرگ نفت در استان که در سفر اول ریاست جمهوری به تصویب رسید ، امید بیشتری در مردم ایجاد کرده است.

4 - در بخش آموزش عالی نیز افزایش رشته های تحصیلی دانشگاهی و ارتقاء مقاطع تحصیلی تا سطح دکترا و فوق تخصص موجب شده دانشگاههای رازی ، علوم پزشکی ،آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی، با پذیرش و تربیت سالانه 58 هزار دانشجو نقش موثری در تولید علم و جنبش نرم افزاری کشور ایفا کند. همچنین ساخت بیمارستانها و مراکز درمانی جدید مانند بیمارستانهای امام رضا (ع)، امام حسین (ع)،امام علی (ع) و ایجاد 3 هزار و 296 تخت بیمارستانی استان کرمانشاه را به قطب پزشکی غرب کشور تبدیل کرده است که علاوه بر تامین نیازهای درمانی استان به استانهای همجوار همدان ،کردستان و ایلام و حتی اقلیم کردستان عراق خدمات درمانی و پزشکی ارائه می کند.

5 - در بخش راه و ترابری و حمل و نقل جاده ای علاوه بر ساخت بزرگترین پایانه مرزی کشور در مرز بین المللی خسروی با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات برای ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات و بازرگانان،ساخت 260 کیلومتر از بزرگراه کربلا ، بهره برداری از 8 هزار کیلومتر راه آسفالت بین شهری و روستایی استان، گسترش فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه و تلاش برای اجرایی کردن راه آهن غرب کشور موجب تحول عظیمی در حمل و نقل استان شده است.

6 - افزایش درآمدهای عمومی استان به 979 میلیارد ریال ،افزایش 157 درصدی سرمایه گذاری در برنامه چهارم توسعه،کاهش میزان بیکاری از 23 درصد به 10/7 درصد ،گازرسانی به واحدهای مسکونی 226 هزار خانوار شهری و روستایی،افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی تا سقف 678 هزار نفر،تصویب 880 هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب بنگاههای زودبازده، برخورداری 100 درصدی مردم شهرها و 96 درصدی روستاها از آب آشامیدنی سالم ، برق و تلفن گوشه هایی از خدمات صادقانه نظام در سه دهه بعد از پیروزی انقلاب به مردم وفادار و معتقد به جمهوری اسلامی استان کرمانشاه است. استان کرمانشاه با جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفر و با مساحت 24 هزار و 741 کیلومتر مربع و دارا بودن 263 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ، مرکزیت غرب کشور محسوب می شود و در ابعاد مختلف سیاسی ، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش موثری دارد.

منبع: سایت دستاوردهای انقلاب اسلامی

 


X